Перейти до основного контенту

Настільний хокей – це Stiga.

Бренд Stiga – добре відомий, тому й обожнюваний багатьма поколіннями. Тисячі дітей мріють отримати настільний хокей Stiga в подарунок. І це зрозуміло – словосполучення «настільний хокей» вже давно асоціюється лише з одним брендом – Stiga®.

Інакше і бути не може, адже настільний хокей від Stiga – єдина гра у настільний хокей, що офіційно ліцензована НХЛ. Це офіційна гра чемпіонату світу з настільного хокею. Але, мало хто знає, коли і через що компанія стала виробляти настільний хокей. Чи знаєте ви, хто взагалі придумав настільний хокей?

Історія настільної гри, знайомої нам з дитинства, почалася на початку 30-х років.

У 1932 році канадієць Дональд Манро створив дерев’яну модель настільного хокею. Цей зразок наразі представлена у Залі Хокейної слави в Торонто. Перший настільний хокей був громіздким і дерев’яним, він не мав бортиків, а фігурки були пласкими та статичними. У такому вигляді гра і була представлена в офісі компанії Aristospel.

 

Дерев’яний хокей Aristospel

Aristospel – компанія, яка перша зацікавилася цією грою і налагодила її виробництво після деяких видозмін. Компанія займала лідерські позиції на ринку настільних ігор майже 20 років, а продажі настільного хокею до кінця 50-х років досягли 25000 екземплярів на рік.

Такий обсяг продажу був просто вражаючим на той час. Згодом, гра була перевидана за ліцензією у США і декількох країнах Європи.

Але в 1957 році у компанії закінчився термін патенту і, саме тоді на ринок вийшов настільний хокей від компанії Stiga.

Це був на рідкість вдалий час. Швеція виграла національний чемпіонат світу по хокею з шайбою. І ця золота медаль забезпечила попит на гру, – в країні панувала справжня ейфорія від хокею з шайбою. До того ж, практично кожен житель Швеції міг стежити за турніром, завдяки неймовірній новинці того часу – телебаченню.

Запроваджуючи у цей час свій настільний хокей (НХ), компанія випередили час. Тепер кожний бажаючий міг уявити себе

легендарним Свеном «Тумба» Йоханссоном або будь-яким іншим хокеїстом прямо у себе на кухні. Гра була живою, і, навіть більш емоційною й цікавою, ніж по телебаченню. Матчі

проти Канади і США відтворювалися знову і знову.

Але, перша модель STIGA Ishockey сильно нагадувала гру-попередницю, оскільки була, власне, більш яскравою її копією часів 50-х років. Тому компанія Stiga отримала заборону на

продажі без внесення змін у гру.

Stiga розпочали самі розробляти моделі НХ, до того ж, у переддень Різдва 1958 року, було укладено контракт з хокеїстом-легендою Свеном Йоханссоном і випущено модель STIGA Tumba. Це стало першим успіхом компанії Stiga – продажі стали швидко рости. У наступні роки розходилося майже 100 000 екземплярів щорічно, і, майже кожна дитина отримувала на Різдво чи день народження гру від Tumba.

Модель Stiga Tumba 1957 року.

Йоханссон був не тільки визначним хокеїстом, але і чудовим популяризатором хокею. Він хотів бачити в НХ тривимірні фігурки, у той час, як Stiga не хотіла міняти свої пласкі фігурки. І на початку 60-х років до протистояння виробників настільного хокею приєдналася компанія Аlga, з якою Свен Йоханссон (порвавши зі Stiga) уклав контракт. Їхня гра мала більш заокруглені поля і бортики – це була перша гра з об’ємними фігурками хокеїстів, до того ж, у ній правий нападник міг «грати» за воротами. Але через два роки фірма припинила виробництво, через значні дефекти та численні копії гри.

Багато компаній-виробників настільного хокею стали різко збільшувати кількість моделей. Але в Stiga пішли іншим шляхом

– компанія вирішила призвичаїти своїх шанувальників до постійних, найвдаліших моделей.

Адже гравці звикають до конструкції НХ і не хочуть перевчатися. Моделі постійно вдосконалювали, компанія крокувала у ногу з часом:  в  60-і роки матеріал змінився з дерева на пластик, гра набула «крижану» поверхню і бортики. “Гравці” стали об’ємними, їхні обличчя та форма розписувалися вручну. Пізніше був змінено обмежений прямий спосіб пересування гравців. Стало можливим перемістити одного гравця за ворота – це відкрило нові можливості і способи ведення гри. Саме так, поступово, Stiga витісняли конкурентів і стали єдиним лідером серед виробників настільного хокею. Так після 1972 року, року банкрутства компанії Aristospel, ніхто взагалі вже не міг конкурувати зі Stiga.

З 1982 року стали проводитися офіційні шведські чемпіонати з настільного хокею, наступним революційним кроком в 1983 році став випуск компанією Stiga хокею Stiga Play Off.

У 1987 році гра була перевипущена з додатковими удосконаленнями, і здавалося, що Stiga, досягла досконалості. Але в той час ще ніхто не бачив гру Stiga Stanley Cup.

Stiga Stanley Cup

NHL знається на якості. Саме тому, Stiga Stanley Cup офіційно ліцензована НХЛ. Ця гра має фігурки і  з правим, і  з лівим хватом.  А чемпіонати світу з настільного хокею проводяться на хокеях Stiga Play Off. У настільний хокей прийшла стилістика NHL: на бортах з’явилися логотипи команд НХЛ, з’явилися фігурки в кольорах різних команд NXL.

Протягом 90-х років ліцензії були узгоджені з Національною хокейною лігою в Північній Америці і лігами в декількох інших країнах. Угоди відкрили нові можливості для споживачів використовувати гравців  улюблених команд в своїх улюблених кольорах.

З чарівної зими 1957 року, компанія Stiga продала понад чотири мільйони настільних хокеїв, які, завдяки безперервному розвитку продукту, стали вічним хітом, популярним для багатьох поколінь. Сьогодні, 60 років по тому, компанія все так же орієнтована на клієнта, як і в 50-ті.

Історія і майбутнє йдуть пліч-о-пліч. Не дивно, що ця настільна гра і в наш час успішно конкурує з комп’ютерами і смартфонами.

 

* При використанні матеріалів посилання на сайт є обов’язковим.

Залишити відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

9 + 1 =

Кошик